Proces rozbudowy mostu nad rzeką Wisłą, znajdującego się na drodze krajowej numer 77 w Sandomierzu, jest w pełnym toku. Podpory mostu są sukcesywnie wyposażane w nowe przęsła, które są instalowane za pomocą różnych technik: niektóre są nasuwane na miejsce, a inne są umieszczane za pomocą dźwigów. Ta inwestycja zapewni miastu dwupasmowy most, który usprawni ruch tranzytowy przez Sandomierz. Zakończono już operację nasuwania i zespalania blisko 100-metrowego fragmentu stalowej konstrukcji, o masie 300 ton, na podporę nurtową zlokalizowaną w rzece.
Kolejnym krokiem jest montaż składników nowej stalowej struktury mostu nad Wisłą. W tym tygodniu rozpoczęto jedno z najtrudniejszych zadań związanych z modernizacją mostu. Zakończono proces nasuwania i spawania około 100-metrowego elementu stalowej konstrukcji, o masie 300 ton, na podporę nurtową znajdującą się w rzece.
Rozbudowany most na DK 77 w Sandomierzu to pięcioprzęsłowy obiekt z połączonej stalowej konstrukcji skrzynkowej. Jego części są produkowane i częściowo spawane w wytwórni wykonawcy, lub po dostarczeniu na plac budowy, a także po zamontowaniu na podporach.
Instalacja stalowych składników na podporach zalewowych jest realizowana za pomocą dźwigu o maksymalnym udźwigu 250 ton. Do tej pory zespawana na podporach konstrukcja stalowa ma łączną masę około 650 ton. Przy lewym brzegu rzeki przygotowywane są kolejne elementy konstrukcji o łącznej masie około 110 ton. Na podporach nurtowych, czyli tych znajdujących się w wodzie, elementy konstrukcji będą umieszczane poprzez stopniowe nasuwanie.