Konstrukcja nowego mostu nad Wisłą w Sandomierzu jest już na finiszu. Prace drogowe dobiegły do punktu, w którym cała stalowa infrastruktura przechodząca przez rzekę została już zainstalowana. W Sandomierzu planowane są dodatkowo różne projekty infrastrukturalne, które mają na celu usprawnienie ruchu po tym historycznym mieście.
Sandomierska ulica Lwowska to miejsce, które zasługuje na szczególną uwagę w kontekście planów komunikacyjnych miasta. Ta droga oferuje połączenie z Tarnobrzegiem, jednak od dłuższego czasu jest ona punktem krytycznym dla ruchu drogowego, stając się prawdziwym koszmarem dla kierowców.
Jeden z nich mówi: „Podróżowanie samochodem do Stalowej Woli czy Tarnobrzega po południu jest niewyobrażalnie trudne. Wielu ludzi wraca do domu z pracy, zwłaszcza z hut, co powoduje ogromne korki.”
Inna osoba mieszkająca w Sandomierzu opowiada o swoim doświadczeniu: „Miałam wyznaczoną rozmowę kwalifikacyjną i spóźniłam się, ponieważ utknęłam w korku na tej drodze”.
Projekt rozbudowy mostu na Wiśle ma na celu złagodzenie problemów z ruchem drogowym w mieście. Ostatnie elementy stalowej konstrukcji zostały już zamontowane, a konstrukcja finalnie będzie ważyć więcej niż 1300 ton.
„Cała konstrukcja jest już połączona, co pozwoliło wykonawcy rozpocząć następny etap prac, czyli przygotowanie obiektu do betonowania płyty pomostu. Obecnie prowadzone są prace zbrojeniowe i deskowanie” – wyjaśnia Małgorzata Pawelec-Buras, rzecznik GDDKiA w Kielcach.