Przymusowy postój, który narzucono na linię kolejową nr 25, znajdującą się w okolicach Sandomierza, jest obecnie przedmiotem intensywnej modernizacji. Niemniej jednak, opóźnienia w realizacji projektu uniemożliwiły zakończenie prac modernizacyjnych w wyznaczonym terminie. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiło w czerwcu, że nie jest możliwe ukończenie inwestycji w bieżącym roku. Pomimo to, zapewniło, że prace główne zostaną sfinalizowane do grudnia.
Chociaż precyzyjna data wznowienia ruchu na odcinku Ostrowiec Świętokrzyski – Sandomierz nie jest jeszcze znana, jest pewne, że po jej wprowadzeniu nastąpi zauważalne polepszenie oferty dla pasażerów. Do tej pory oferta była skromna, a usługi kolejowe koncentrowały się głównie na długodystansowych trasach.
Niewiele było możliwości skorzystania z połączeń kolejowych do Sandomierza przez wiele lat. W ostatnim czasie, PKP Intercity obsługiwało tylko dwa kursy na trasie Warszawa – Przemyśl (które teraz są zastępowane autobusami), a lokalne władze finansowały usługi kolejowe tylko podczas letnich weekendów. W tym roku, z uwagi na niemożność przejazdu po linii, nie zrealizowano żadnego kursu.
Jednak po zakończeniu prac modernizacyjnych przeprowadzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe, urząd marszałkowski ma w planach utrzymywanie połączeń kolejowych przez cały rok. Część z nowo planowanych kursów będzie bezpośrednio łączyć Sandomierz z Kielcami. W sumie będą to cztery pary kursów, w tym jedna do Kielc.