6. Bieg Szklarski: Wzrost popularności i dobrze wykorzystana dniówka dla biegaczy

W minioną niedzielę o godzinie 11 rozpoczął się szósty już Bieg Szklarski. Punkt startowy zlokalizowany był przy obiekcie NSG Group w Chmielowie, zaś zawodnicy mieli za zadanie dotrzeć do zakładu tej samej firmy położonego w Sandomierzu. Każdemu uczestnikowi przypadało pokonywanie dystansu o długości 25 kilometrów. Wszystko to odbywało się podczas słonecznej aury, która zdecydowanie sprzyjała zawodnikom.

Podczas szóstej edycji Biegu Szklarskiego, uczestnicy mieli okazję biec malowniczym szlakiem obok Jeziora Tarnobrzeskiego oraz przez samo centrum Tarnobrzega. Meta znajdowała się przed zakładem NSG Group w Sandomierzu. Ogółem z tą niełatwą trasą 25 kilometrową, prowadzącą z województwa podkarpackiego do świętokrzyskiego, zmierzyło się blisko 50 znakomitych biegaczek i biegaczy.

Bieg zorganizowały wspólnie NSG GROUP, będąca właścicielem marki Pilkington, Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Sandomierzu oraz Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji imienia Alfreda Freyera w Tarnobrzegu.

Corocznie organizowany Bieg Szklarski stał się już tradycją, która cieszy się coraz większą popularnością. Trasa biegnąca między Tarnobrzegiem a Sandomierzem zawsze jest napełniona duchem sportowym i pozytywną energią. W niedzielę pogoda sprzyjała zawodnikom, co przyciągnęło wielu aktywnych uczestników.

Każda edycja tego wydarzenia ma na celu wsparcie charytatywne. W tym roku organizatorzy postanowili pomóc Przytulisku na Wiśniowej w Sandomierzu oraz Schronisku u Machowiaków w Tarnobrzegu. Obie te instytucje od lat angażują się w pomoc bezdomnym psom i kotom, oferując im nie tylko schronienie i jedzenie, ale również poszukując dla nich nowych domów.

Patronat medialny nad Biegiem Szklarskim sprawuje Echo Dnia.